در این موارد به خودت کمک کن

[ad_1]

مردم هنوز از تجربه جمعی این بیماری همه گیر رنج می برند، اما وقتی به دنیا نگاه می کنید، یک طرف جنگ است، یک طرف گرانی است، یک طرف دیوانگی است، یک کشور در حال تسخیر است و هر روز خبرهای بدی به گوش می رسد. هوا رو به گرم شدن است و بازارهای جهانی متاثر از این وضعیت جنگی هر روز قرمز می شوند. در حالی که این بیماری دیگر یک خطر قریب الوقوع برای بسیاری نیست، جهان آنقدر انجیلی به نظر نمی رسد.

خوب! چه کاری می توان کرد؟ به نظر می رسد این عدم قطعیت برای مدتی ادامه خواهد داشت. جنگ به این زودی پایان نخواهد یافت، نسخه‌های جدید کرونا احتمالاً ظاهر می‌شوند و وضعیت اقتصادی جهان غیرقابل تعریف است. شما دو راه دارید: اول، اجازه دهید همه چیز ناخوشایند روی شما تأثیر بگذارد. تمام روز را در رسانه های اجتماعی به مرور اخبار بگذرانید. احساس بی حالی و افسردگی از وضعیت دنیا و ناعادلانه بودن همه آن، برای هر فردی که صبح تا شب از پنجره اینچی تلفن های همراه و شبکه های خبری به بدی های دنیا نگاه می کند، یک احساس طبیعی است. اما راه دومی وجود دارد. یافتن کارهایی که واقعاً می توان انجام داد و با آنها می توانیم راهی برای مقابله با دنیای دشوار اطرافمان پیدا کنیم. اضطراب و استرس برای مقابله با ترس، اضطراب و استرس باید انعطاف پذیر باشند. تاب آوری فرآیند سازگاری و غلبه بر موانع در مواجهه با ناملایمات است. این شامل زمین خوردن نیز می شود، اما پس از هر زمین خوردن به نیروی درونی نیاز دارید تا از جای خود بلند شوید و کار کنید، چیزهای جدید را امتحان کنید و به رشد خود ادامه دهید.

بحث فقط جنگ و تورم نیست. وقتی اخراج می‌شوید، باید برخلاف میل خود کار کنید، در محل کار یا خانه احساس خستگی می‌کنید، یا باید با یک رئیس بد و قلدر کار کنید، به این مهارت‌ها نیاز دارید.

روی چیزی که می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

این احساس ناتوانی است که نمی توانید کاری انجام دهید. با خودت صادق باش. ما واقعاً کار زیادی نمی کنیم، اما به اطراف نگاه می کنیم. به دنبال چیزهایی باشید که تحت کنترل شما هستند. این باعث می شود احساس بهتری و قدرت بیشتری داشته باشید. صدقه دادن ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما می تواند حال شما را بهتر کند، به خصوص اگر گیرنده آن به شما نزدیک باشد. ببینید آیا می توانید همکاران یا اعضای خانواده خود را در این سفر با خود ببرید یا خیر. تهیه غذا برای برخی از کودکان کار، کمک به خانه سالمندان هفتگی، بازدید از مراکز موقت کودکان بدسرپرست و کمک به سازمان های غیردولتی همگی می توانند حال شما را بهتر کنند.

سعی کنید جنبه های مثبت موضوعات را پیدا کنید

به جای اینکه همه سناریوهای «چه می‌شد اگر…» که باعث بی‌خوابی در شب می‌شوند، نوش جان کنید، روی احساسات مثبت تمرکز کنید. می توانید کارهای خوبی را که در طول روز انجام داده اید، از خرید غذا برای معلولان گرفته تا پس انداز پول برای کمک به یک موسسه خیریه نیازمند، کمک به آموزش پناهجویان و مهاجران، خرید برای یک همسایه مجرد، یا فقط سلام کردن به کسی که نیست، یادداشت کنید. نه .

مکانیسم های مقابله ای سالم را پیدا کنید

مدیتیشن، یوگا، دویدن یا دوچرخه‌سواری، یافتن سرگرمی‌های جدید، سفالگری، نقاشی از خود، خوشنویسی، ابزارآلات و مواردی از این دست، دیدار با دوستان، ورزش کردن در باشگاه، یا پیاده‌روی طولانی در یک محیط طبیعی، همگی می‌توانند به حل مشکلات کمک کنند. دنیا، جنگ را تمام نمی کند، کثیفی دیگران را جبران نمی کند و راهی برای دست کشیدن از آن پیدا نمی کند، اما به شما کمک می کند یک بار دیگر با خودتان روبرو شوید و ببینید که هنوز وجود داشته باشد!

ایجاد اعتماد

می توانید با تمرکز بر چیزهایی که در آنها مهارت دارید، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. شطرنج یا بدمینتون فرقی نمی کند. نکته مهم این است که از نو شروع کنید و کاری را که دوست دارید انجام دهید و سعی کنید مهارت های خود را در آن ارتقا دهید. اگر فیلم یا سریال می بینید یا کتاب می خوانید، اهداف هفتگی و ماهانه را برای خود تعیین کنید و سعی کنید تا حد امکان به آن اهداف برسید. به چیزها به عنوان پروژه هایی نگاه کنید که هدف خاصی دارند. خواندن تمام آثار یک نویسنده یا تماشای همه فیلم های یک کارگردان ممکن است برای منتقدان حرفه ای جذاب نباشد، اما می تواند به شما کمک کند در یک زمینه خاص مهارت بیشتری پیدا کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. اگر در کاری مهارت دارید، با این ادعا که برای من خسته کننده است از آن فرار نکنید. به کار خوب خود ادامه دهید، حتی اگر چالش جدیدی برای شما نباشد. این به شما یادآوری می کند که می توانید ادامه دهید. موفقیت های کوچک را دست کم نگیرید. شما همچنین می توانید با یک تکه شکلات یا یک فنجان چای احساس دوست داشتن و مراقبت کنید. نیاز به نوازش های کوچک دارید تا بتوانید به راه خود ادامه دهید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

داشتن روابط قوی و حمایتی شما را انعطاف پذیرتر می کند. همه ما در چند سال گذشته بسیاری از ارتباطات اجتماعی خود را از دست داده ایم. اکنون که اپیدمی رو به کاهش است، زمان بسیار خوبی برای ارتباط با دوستان، خانواده و همکارانی است که ماه ها یا بیش از یک یا دو سال است ندیده ایم. حتی زمان خوبی برای شروع یک رابطه جدید است. از صحبت با همسایگان و فروشندگان محلی خود نترسید. به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد فرصتی برای زنده ماندن از یک بیماری همه گیر پیدا نکردند، بنابراین اکنون که فرصت دارید از آن استفاده کنید.

دوباره شروع کن

گاهی اوقات برای غلبه بر موقعیت های چالش برانگیز باید سخت کار کنید. اگر شغل خود را از دست داده اید، شروع به نوشتن رزومه کنید. پروفایل های خود را به روز کنید با افرادی که می شناسید تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که برای یک کار جدید آماده هستید.

یادت باشد، تو تنها نیستی

مهم است بدانید که شما تنها نیستید. همه ما با این حوادث وحشتناک دست و پنجه نرم می کنیم. چیزی که در حال وقوع است را تغییر نمی دهد، اما فشاری که احساس می کنید را کاهش می دهد. اگر درباره اتفاقاتی که برایتان افتاده صحبت کنید، خواهید دید که افراد زیادی با شما همدردی می کنند. افراد بیشتری هستند که شما را درک می کنند و افراد زیادی هستند که می توانند به شما در غلبه بر مشکلات کمک کنند.

مطمئن شوید که از نظر ذهنی، عاطفی و روحی مراقب خود هستید. وعده های غذایی را حذف نکنید، ورزش کنید، از خانه بیرون نروید و راه هایی را برای کمک به خواب بهتر امتحان کنید. سعی کنید به جای افزایش تعداد قدم‌هایی که برمی‌دارید، میزان کارهای روزانه‌ای که انجام می‌دهید، مانند سیگار کشیدن و نمک زدن را کاهش دهید، ساعاتی را که در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید کاهش دهید، و اگر احساس می‌کنید به کمک حرفه‌ای نیاز دارید، این کار را انجام ندهید. به آنچه مردم ممکن است بگویند فکر نکنید. به دنبال کسی باشید که با او صحبت کنید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها