پاسخ مترو به چرایی حذف 4 اعزام قطار در خط 5

[ad_1]

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو علت حذف ۴ اعزام خط ۵ مترو را تشریح کرد.

کامران آزادی در گفت وگو با ایسنا، علت حذف چهار حرکت قطار در خط 5 مترو: پس از حادثه بهمن ماه، دو قطار در ایستگاه چیتگر با هم برخورد کردند. کارگروهی برای بررسی علل این حادثه تشکیل شد که پس از بررسی عوامل و موضوعات مختلف.

وی گفت: زیرساخت های خط 5 مترو از ابتدا به گونه ای طراحی شده است که حداقل می تواند هر 10 دقیقه یک قطار ارسال کند. دقایقی بود و با زیرساخت های موجود خط 5 و همچنین سیستم سیگنالینگ و کنترل این خط در تضاد بود.

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه به همین دلیل چهار حرکت از خط 5 مترو حذف شد، گفت: قطارهای سریع السیر مستقل بودند، به دلیل اینکه حرکت این قطارها با زیرساخت خط 5 مترو تهران در تضاد بود حذف شدند و چون کمیته ایمنی خطوط هم این موضوع را تایید کرد، آنها را حذف کردیم.

آزادی با بیان اینکه پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که برای رفع مشکلات زیرساختی خط 5 باید فعلا این چهار حرکت متوقف شود، ادامه داد: دلیل حذف این چهار حرکت افزایش ایمنی قطار و افزایش ساعات کاری بوده است. . این چهار حرکت باعث تاخیر در حرکت های بعدی قطار شد. از آنجایی که زیرساخت ها در دسترس نبود، برای افزایش ضریب ایمنی، نحوه ارسال قطارها را بازسازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه یک هفته قبل از آن اطلاع رسانی گسترده ای در ایستگاه ها انجام شده بود، گفت: طبق آخرین آمار سامانه رصد و با توجه به اینکه قطارها یکی پس از دیگری اعزام می شوند، در ایستگاه ها شلوغی نداریم. خط 5.

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو گفت: برای حل این مشکل زیرساختی خط 5 با طراح این سامانه مکاتبه کردیم. شرکت مترو تهران.» و در نیمه راه و کمیته فنی در حال پیگیری این موضوع است تا سازنده پاسخ کتبی به ما بدهد و در این زمینه راهکار ارائه دهد.

آزادی در پاسخ به این سوال که آیا می توان چهار قطار حذف شده را دوباره سوار کرد، گفت: در حال حاضر نمی توانم به طور قطعی بگویم، زیرا بستگی به نظر نصاب و سازنده دارد. و هیچ جابجایی ایمن اضافی وجود ندارد و ما موظفیم سفر ایمن را برای مسافران خود فراهم کنیم و هرگونه حرکت غیرایمن قابل قبول نیست و متوقف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مسافران خط 5 با حذف این 4 اعزام قطار از تراکم قطار گلایه دارند، گفت: در خط 5 ظرفیت جابجایی 400 هزار مسافر در روز را داریم و می توان این مسافران را به صورت نشسته و پیاده جابه جا کرد. اما در حال حاضر در خط 5 100 هزار نفر جابه جا می شوند و 300 هزار فضا داریم و جالب اینجاست که در زمان اوج بار در قطارها فضا دیده می شود زیرا مسافران زیادی در مسیر تهران – کرج با وجود تزریق حداکثری واکسن در جامعه و کاهش نسبی کرونا همچنان علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی و بزرگراه هستند و حتی انتظار داشتیم با تزریق واکسن و کاهش تاج تعداد مسافرانمان افزایش یابد، اما نشد.

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو افزود: در حال حاضر هر 10 دقیقه یک بار اعزام قطار داریم و حتی آمادگی داریم تا قطارها به صورت فوق العاده اعزام شوند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها